صدور مجوز ۶ شهرک صنعتی تخصصی در هرمزگان
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان خبرداد :

صدور مجوز ۶ شهرک صنعتی تخصصی در هرمزگان

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي بوشهر گفت؛

كسب مقام دوم در اجراي تحقق و تعهدات 

در سه ماه اول سال 1402 براساس گزارشات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران، شرکت شهرک صنعتی استان بوشهر مقام دوم اجرای تحقق تعهدات را دريافت كرد
کد خبر: ۱۴۱۸۸۷۷
نویسنده سمیه السادات میرمحمدی-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم/سيدحسين حسيني مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي بوشهر به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه با تبريك اين روز به خبرنگاران و بزرگداشت روز صنايع كوچك گفت: در سه ماه اول سال 1402 براساس گزارشات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران، شرکت شهرک صنعتی استان بوشهر مقام دوم اجرای تحقق تعهدات را دريافت كرد. طبق تعهدات سال گذشته  بنا شد شرکت شهرک‌ های صنعتی ۱۷ واحد راکد را فعال نماید که با تلاش‌های انجام شده توانستيم ۲۲ واحد را فعالسازی نماييم. 
احياي 17 واحد راكد در خارج و داخل شهرك ها 
سيدحسين حسيني افزود: امسال هم ۱۷ واحد راکد ديگر كه در دستور کار شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی است احيا خواهد شد؛ سه مورد خارج از شهرک ها و ۱۴ مورد نیز در شهرک صنعتی انجام مي پذيرد. 
بازپس گيري زمين و تعيين و تكليف زمین های راكدها 
وی ادامه داد: در سال جدید نخستین جلسه داوری در مورد شناسایی زمین ‌های راکد برای تعیین تکلیف ۲۶پرونده برگزار شد و داوری دوم هم در شهریورماه برگزار می‌شود. براساس برنامه ریزی صورت گرفته چهار داوری پیش‌بینی شده امسال انجام مي شود و تلاش می‌شود زمین ‌هایی که هيچ فعالیتي در آنها صورت نگرفته آزاد سازی و در اختیار سرمایه‌گذاران و درخواست كننده هاي جديد قرار گیرد. 
ارائه زمين سنددار به سرمايه گذار 
وی افزود: يكي از موضوعات اساسي و مهم در شركت شهرك های صنعتی صدور سند مالكيت است كه سرمايه گذار با آرامش بتواند اقدام به فعاليت كند. تعدادي از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فاقد سند بودند و اسناد آنها دارای مشکل بودند كه با همکاری مجموعه منابع طبیعی، امور اراضی، راه وشهرسازی و ثبت اسناد و املاک سند آنها صادر شده است و در اختيار سرمايه گذاران قرار گرفته است. 
اجراي پروژه منطقه ويژه شمال 
حسيني تصريح كرد: طبق مصوبه احداث منطقه ويژه شمال در سال 84 آغاز شد اما در سال 89 مصوبه مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان را توانست بگيرد كه متاسفانه هيچ كاري در آن صورت نگرفت. در دور سفر اول رئيس جمهور به استان تصميماتي براي ايجاد زيرساخت هاي منطقه ويژه اقتصادي شمال انجام شد كه  امید می ‌رود امسال بتوانیم با اجرای پروژه‌ های تعریف شده زمینه واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر آغاز شود. 
توسعه شهرك صنعتي 2 بوشهر 
وی در خصوص شهرک صنعتی ۲ بوشهر گفت: توسعه این شهرک از مصوبه‌ های دولت است و در زمان حاضر نیز اقدامات لازم انجام شده و انتظار می‌رود این شهرک وسعت ۲ برابری یابد. 


تخصيص خوراك 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: یکی از کارهای مهمی که در شهرک‌های صنعتی پس از سفر دوم هيات دولت در دستور كار قرار داد تامین زیرساخت‌ هاي بحث تخصیص خوراک بود. 


اشتغال زيايي ادامه دار در شهرك ها 
حسيني با بیان اين موضوع كه تعداد یک هزار و ۷۳۲ واحد فعال در شهرك صنعتي وجود دارد، تصريح كرد: اکنون سه هزار نفر اشتغال در این شهرک ایجاد شده است که در برخی از فصل‌های سال افزایش اشتغال دارد.همچنین ۱۹۶ طرح صنعتی در شهرک ۲ بوشهر نیز در دست اجرا است که به زودی بخشی از آن وارد مدار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها